Blogs Kecskemét

7 Ekim Pazartesi 2019

Sabah 8'de Macaristan'a yolculuğumuz başladı. Yedi saat sonra Budapeşte'ye ulaştık.Trenle çok uzun bir yolculuktu.Macaristan'ın başkentinde gördüğümüz etkileyici binalar nedeniyle heyecanımız şaşkınlıkla perçinlendi. Ama trenimizi Kecskemet'e, ortak okulumuzun bulunduğu şehre götürebilmek için acele etmek zorunda kaldık. Önce istasyonda ev sahibi ailemizle tanıştık ve akşam da ailenin geri kalanıyla tanıştık. Tanışmalarla geçen bugün, ortama alışmamız için de çok önemliydi.

8 Ekim Salı 2019

Bu Erasmus programına katılan diğer öğrencilerle ilk günümüzdü. Kecskemet'teki okul Almanya, İtalya, Portekiz, Türkiye ve Fransa'dan gelen öğrencilere gösterildi. Okul mühendislik ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Bu yüzden aynı zamanda bir Makerspace laboratuvarına sahipler ki burada radyomuzla ilgili bir deneyimle alakalı olan bireysel eşyalarımızı tasarladık. Bir 3D-Yazıcı tarafından basıldı. Ve neyse ki bizim diğer Erasmus+ öğrencileri ile sohbet etmek ve dostluklar kurmak için yeterli zamanımız da vardı. Sonunda 16:30'da okuldan ayrıldık.

9 Ekim Çarşamba 2019

Çarşamba günü sabah 9'da bindiğimiz tekneyle Budapeşte'yi görme şansımız oldu. Parlamentoyu, ünlü köprüleri ve bu yerin arkasındaki hikayeyi rehber eşliğinde gördük. Bu geziden sonra hepimizin biraz boş zamanı vardı. TV'nin ve Radyo'nun evrimi gösterildi. Budapeşte Radyo Müzesi ziyaret etmek için öğle yemeğinden sonra buluştuk. Rehberimiz her şeyi bir şovmen gibi açıklamaya çalıştı, bu yüzden hiç sıkılmadık. Hatta öyle ki teknik parçaların ilginç bir şekilde açıklanması buna bir örnektir. Akşam saat 8 gibi okula döndük. Uzun ama heyecan verici bir gündü.

10 Ekim Perşembe

Perşembe temsil günüydü. Bad Aibling'de Avrupa sınıfının Alman öğrencileriyle yapılan video konferansında her ülke geleneksel kıyafetleriyle kültürel bir gösteri sergiledi. Bu konferans aynı gün bir gazete makalesinde özetlenmiştir. Öğleden sonra öğrenciler Avrupa ve Erasmus+ projesi ve bunun geleceğimiz üzerinde ne gibi bir etkisi olabileceği hakkında 11 soru sordular ve cevapladılar. Örneğin Avrupa ülkeleri arasında nasıl daha iyi bir işbirliği olabilir bu tartışıldı. Bu süreç bir podcast için kaydedildi ve hatta Fransız delegasyonu proje hakkında bir belgesel yapmak istediği için röportaj film halinde çekildi. Çektikleri belgesel ile birlikte Fransa'da AEDE adı verilen bir Avrupa yarışmasına katılmak istiyorlar. Sonunda saat 17:00'de işlerimizi bitirdik.

11 Ekim Cuma

Son gün Mercedes'e bir gezi yaptık ve Kecskemet'teki büyük fabrikayı ziyaret ettik. Bir Mercedes otomobilinin nasıl monte edilebildiğini ve nasıl organize edildiklerini gördük ve oradaki görevliler ihracatlarını nasıl düzenlediklerini anlattılar. Orada 2 saat kaldık ve otobüsle Kecskemet'e döndük. Yerel radyo, iki gruba ayrılıp ziyaret ettiğimiz bir sonraki duraktı. Oradaki insanların nasıl yayın yaptıklarını ve konuk olarak davet edilmiş ünlü biriyle yapılan sohbeti nasıl kaydettiklerini görme fırsatımız oldu.Okulda kapanış töreni bize Macaristan'dan 3 farklı halk dansları öğreten bir kızla başladı.Bundan önce sınıflarımızda kullanacağımız bir radyo verildi.Sonunda öğrenciler birbirlerinin Erasmus-shirtlerini ve son beş günün anı olarak kalması için büyük bir poster imzaladılar.

12 Ekim Cumartesi

Üzücüydü ama hepimiz gitmek zorundaydık. Hayatımız boyunca silinmeyecek anılar biriktirdik ve muhteşem insanlar tanıdık. Çok teşekkürler Erasmus+.

Hürriyet Mah., 274. Sok., No:13, Gaziosmanpaşa, İstanbul, Türkiye
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started