Blogs Vitrolles

Pazartesi, 13.01.2020

Pazartesi günü ilk kez hep birlikte proje okulu olan 'Caucadis Lisesi'nde toplandık. Açılış olarak okul müdürü kısa bir konuşma yaptı. Konuşma bittikten sonra gruplar haline ayrıldık ve hazine avı oyunu oynadık. Gruplarda her ülkeden birer kişi vardı böylelikle kaynaşmamış daha kolay oldu.

Hazine avından sonra tekrardan takımlara ayrıldık ve okulun dışındaki oyun sahasında 'Pétanque' ve 'RAQ Ball' oyunlarını oynadık. Bu iki oyunda Marsilya'ya özgü oyunlardı.

Oyunlardan sonra okulda soğuk büfe yemek yedik. Ardından otobüse bindik ve rehber eşliğinde otobüsle Marsilya turu yaptık. Tur sırasında Notre-Dame de la Garde katedralini ziyaret ettik. Turun devamını yürüyerek yaptık. Tur sonunda okula, oradan da evlere döndük.

Salı, 14.01.2020

Salı günü saat 09.15 te 'La Passerelle' adlı kütüphanede bu projedeki Fransız, Macar, İtalyan, Portekiz ve Alman arkadaşlarımızla buluştuk. Daha sonra birbirimizin adını hatırlamaya yönelik keyifli bir etkinlik yaptık ki bazı arkadaşlarımızın adını telaffuz etmek gerçekten zorlayıcıydı. Daha sonra 'Escape Game' adında bir kaçış oyunu oynadık. Her grup her milletten bir kişiden oluşuyordu. Oyun kütüphane içindeki kitaplarda gizli olan bazı ipuçlarını bularak sonuca gitmemizi gerektirdi. Gerçekten eğlenceli ve kaynaşmamızı sağlayan bir etkinlikti.

Saat 12.00-13.30 arası kütüphanenin yakınında bir yerlerde öğle yemeği yemek için dağıldık.

Saat 13.30 civarı okulda toplandık ve yemek sunumlarına devam edildi. Daha sonra onlarla ilgili Kahoot adlı bir uygulama adı altında sorular cevaplandırdık. Bu bir çeşit yarışmaydı.

Saat 16.00'a doğru Fransızların öncülüğünde kayalık bir ova diyebileceğimiz Rock'ı ziyaret ettik. Son olarak arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizle okula geri döndük ve ailelerimiz gelince evlere dağıldık.

Çarşamba, 15.10.2020

Sabahleyin okulda toplandık ve belirlediğimiz gruplara göre ülkelerimize ait olan yemeklerimi yapmaya başladık. Yemek yaparken diğer ülkelerin de kendilerine özgü yemeklerinin yapımına şahit olduk. Kendi ülkemize ait olan 'Alinazik' yemeğini ve 'Güllaç' tatlısını yaptık. Yemeklerimizi yaptıktan sonra hep birlikte mutfağı temizledik. Daha sonra yaptığımız yemekleri büfe şeklinde sunup öğle yemeğimiz olarak yedik.

Yemeklerimizi yedikten sonra otobüs ile Fontflanche Kültür Merkezine geçtik. Orada iki gruba ayrıldık. Sırasıyla bize 'Lily Water' tiyatros oyununun ve sirk dünyasının sunumu yapıldı. Ardından farkındalık ile ilgili sirk aktiviteleri yaptık.

Aktivitelerden sonra yemek masaları ve büfe kuruldu. Yemeye başlamadan önce Vitrolles Belediye Başkanı geldi ve konuşma yaptı. Ardından hazırlanan sıcak ve soğuk büfelerden bizi konaklayan ailelerimiz ile birlikte yemek yedik.

Aileler ile yemekten sonra tiyatro oyununun sergileneceği yere gittik ve 'Lily Water' oyununu izlemeye başladık. Gösteri tamamen fiziksel anlatım ile sergilendi. Hiçbir sözel ifade yoktu. Yine de hikayesi bizi çok etkiledi. Gösteriden sonra ailelerimiz ile birlikte evlere döndük.

Perşembe, 16.01.2020

Saat sekizde kaldığımız evlerden okula geldik. Herkesin gelmesini bir süre bekledikten sonra eksiksiz bir şekilde otobüse binip Marsilya'ya yirmi beş kilometre uzaklıkta olan Aix-en-Provence şehrine doğru yol aldık. Aix-en-Provence şehrinin sınırları içerisinde bulunan ve bu bölgeye özgü olan 'calisson' adındaki şekerlemelerin yapıldığı 'Le Roy René' adlı fabrikaya gittik. Burada fabrikayı ve fabrikaya ait müzeyi gezerek 'calisson' şekerlemelerinin nasıl ve neyden yapıldığını gördük ve şekerlemelerin tarihini dinledik.

'Calisson'; badem ezmesi, kavun ve şeker şurubu ile yapılır ve alt kısmında ince bir tabaka halinde gofret bulundurur. 'Calisson' şekerlemeleri ilk kez 1473 yılında René von Anjou'nun düğününde aşçısı tarafından, karısını uzun zaman sonra tekrar güldürme isteği üzerine yapıldı.

'Calisson' şekerlemelerinin yapılışını ve tarihini dinledikten sonra bu şekerlemeleri tattık. Fabrikanın girişinde bulunan mağazaya giderek bu şekerlemelerin farklı aromalarını tatma ve istersek satın alma fırsatı bulduk.

Daha sonra Avrupa Meclis temsilcisi Le Roy René fabrikasına geldi. Burada projenin koordinatörü Ramolla Hanım ve projede bulunan diğer okullardan temsilci öğretmenlerimiz, bu proje kapsamında yaptıkları ve verdikleri emekler için madalya ile onurlandırıldı.

Madalya töreninden sonra otobüs ile Aix-en-Provence şehrinin merkezine gittik.

Aix-en-Provence şehrinin merkezine geldikten sonra sokaklarda bulunan geleneksel tezgâhları dolaştık ve öğle yemeği yedik.

Öğle yemeğinden sonra tekrardan bir araya geldik ve rehber eşliğinde Aix-en-Provence şehrinin her köşesi tarih kokan sokaklarında dolaşmaya başladık. Birçok yapıyı ve müzeyi gezdik. Bu tur esnasında hemen hemen her yapının tarihini öğrendik. Aix-en-Provence, geçmişten beri yapılarını güzel bir şekilde korumuş ve o tarihi hala hissettiren bir şehirdi.

Turun ardından Aix-en-Provence kendi başımıza gezmemiş için boş vaktimiz oldu. Bu boş vakit esnasında büyüleyici güzellikte olan dükkanları gezdik ve Fransa'ya ait olan tatlılardan yedik.

Boş zamanımızın sonunda son kez bir araya geldik ve otobüsümüze binip okula, oradan da kaldığımız evlere geçtik.

Cuma, 17.01.2020

Sabahleyin hepimiz okulda toplandık. Toplandıktan sonra otobüse binip Sausset Les Pins'e gittik. Otobüs bizi bıraktıktan sonra hep birlikte deniz kıyısı boyunca yürüyüş yapmaya başladık. Bir saatlik bir yürüyüş gerçekleştirdik. Hava soğuk, rüzgârlı ve yağmurlu olmasına rağmen oldukça keyifli ve rahatlatıcı bir yürüyüştü.

Yürüyüşümüzün sonunda tekrardan otobüse bindik ve Saint Elisabeth Pedagojik Restoran'ına gittik. Oradaki öğrencilerin bizler için hazırladıkları yemekleri öğle yemeğimiz olarak yedik. Yemekler gerçekten lezzetliydi.

Daha sonra okula geri döndük ve boş zaman geçirdik. Bu boş zaman içerisinde isteyenler alışveriş merkezine gitti. İsteyenlerde etrafta dolaştı. Saat altı buçukta 'La Passerelle' Kütüphanesi'nde bir araya geldik. Hep birlikte müzikler eşliğinde oyunlar oynayıp danslar ettik. Burada kendi ülkelerimize ait müzikler de çalındı.

Oyun ve eğlenceden sonra kaldığımız aileler ile birlikte kapanış yemeği olarak soğuk büfeden yemekler yedik ve Erasmus+ Europe on Air tişörtlerimi herkese imzalattırdık. Böylelikle Fransa projemizin de sonuna gelmiş olduk.

Cumartesi, 18.01.2020

Cumartesi günü Fransa'dan ayrılma günümüzdü. Sırasıyla Almanya'dan, Portekiz'den, İtalya'dan gelen partnerlerimiz ve son olarak da biz ayrıldık. Havalimanında kaldığımız aileler ile vedalaşırken oldukça duygusal anlar yaşadık. Ailelerimiz ile bir haftadan kısa bir süre tanışıyor olsak bile birbirimizi çok sevmiştik. Bu yüzden ayrılmak bizim için zor oldu. Ayrıldıktan sonra uçağımıza binip ülkemize geri dönmüş olduk. Böylelikle arkamızda asla unutamayacağımız ve çok keyif aldığımız bir hafta geçirmiş olduk.

Hürriyet Mah., 274. Sok., No:13, Gaziosmanpaşa, İstanbul, Türkiye
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started