Blogs La Spezia

La Spezia' daki ortak okulu

12 Kasım 2018 Pazartesi

Roma'daki rüya gibi iki günden sonra, proje okulu olan La Spezia şehrindeki Liceo Mazzini okuluna geldik.

Dersleri saat 08.00 da başlıyordu ve biz saat 10.00 a kadar ev sahibimiz öğrencilere eşlik ettik. Saat 10.00 da Erasmus projesinin tüm öğrencileri ve öğretmenleri okulun konferans salonunda bir araya geldi. Erasmus projesinin Uluslararası Koordinatörü Sayın Beer, okulun müdüresi Sayın Del Santo ve diğer öğretmenler Erasmus haftasının başlaması için kısa konuşmalar yaptılar.

Katılan tüm ülkelerin öğrencileri okulları ve memleketleri hakkında küçük birer sunum yaptılar.

Tam Türkiye sunumunu yapacağımız sırada birden bire çalan sirenler ve ani bir yangın tatbikatı talihsizliğini atlamak olmazdı.

Sunumlar tamamlandıktan sonra kaynaşmamız için biz öğrencileri bir odaya aldılar ve orada ne olduğunu ve neden yaptığımızı hiç birimizin bilmediği garip bir tahmin oyunu oynadık, eğlenceliydi aslında ya.

Bir saatlik oyun arasından sonra ana projeye başladık. Ülkelerimiz hakkında önceden hazırlamış olduğumuz sunumları yapma zamanıydı.

Sunumlar şu şekildeydi; bir ülke çıkıp sunumlarını yapıyor ve sunduğu her bir konudan sonra (her ülkenin 4-6 konusu vardı) birkaç dakika mola veriliyor ve bu mola sırasında sunumu dinleyen diğer ülkenin öğrencileri sunum hakkında yorumlarını yazıyorlar. (yorumları "Çıktılar" kısmındaki Padlet linkinde bulabilirsiniz)

Son olarak saat 17.00da okuldaki ilk gün tatlı bir yorgunluk ve yeni insanlarla tanışmanın getirdiği hoş bir gerginlikle bitmişti.

13 Kasım 2018 Salı

Günümüz yine dünküyle aynı sekilde başladı, saat 08.00 da okula geldik ve 10.00a kadar derslerine eşlik ettik.

Saat 10.30 da Erasmus+ Logo Yarışmasına başladık. Her katılımcı ülkenin görevi, Erasmus+'ı en iyi yansıtacak şekilde bir logo üretmekti. Seçimde her ülke çıkıp logolarını ve, eğer çizer orada değilse, çizerlerinin tanıtım videolarını gösterdiler. Logoların tanıtım faslı bittikten sonra sıra oylama işlemine geçti, herkesi sardı tatlı bir gerginlik. Öğrencilerin ve öğretmenlerin her birinin bir oyu vardı ve herkes en iyi için oy kullandı, adaletin de sağlanması uğruna, seçmenlerin kendi ülkelerine oy vermemeleri istenildi. Tebrikler Almanya'ya ki yarışmayı kıyaslı bir mücadele sonucu Türkiye'den 2 puan önde, 16 - 14 olarak kazandı. Yarışmadan sonra dünkü başladığımız ülkelerimizi sunma işine devam ettik. Çok çeşitli halk dansları, Noel ve Paskalya gelenekleri hakkında bilgi edindik ve geleneklerimizin isimleri farklı olsada niyetleri, amaçları, yaptıkları, kökleri çokta farklı değil. Sunumlardan sonra saat 15.00a kadar bir öğle yemeği molası verdik.

Öğle yemeğinden sonra La Spezia kasabasında küçük bir gezi yaptık ve yönetim binasını ziyaret ettik. Böylece 2. gün de akşam saat 17.00 gibi bitti ve ev sahiplerimizim evlerine döndük.

14 Kasım 2018 Çarşamba

Projenin 3. günü, tüm Erasmus+ öğrencileri ve öğretmenler olarak sabah otobüsle Pisa şehrine gittik. Hiç mi hiç sıkıcı olmayan sürekli söylenen her dilden şarkılarla, kart oyunlarıyla geçen 1 saatlik bir yolculuğun sonunda Pisa şehrindeydik.

Piazza dei Miracoli (Mucizeler Meydanı) de Pisa kulesi dâhil olmak üzere gezdiğim 3 binadan sonra öğretmenlerin izniyle öğretmenlerimiz Pisa'yı gezmemiz için 1 saat kadar izin verdiler.

Pisa da ki geziden sonra gezmek üzere Lucca şehrine gittik. Lucca da önceden hazırlanmış kesin bir planımız yoktu bu sebeple bir müddet toplu bir kafile olarak şehrin sokaklarında gezdik sonrasında ise yine öğrencilerin kaynaşması ve özgür takılması için öğretmenler 40 dakika - 1 saat kadar izin verdiler. Uzun bir gezi gününün sonunda yine La Spezia şehrine döndük ve dönüş yolculuğu hiçte giderkenki gibi değildi çünkü herkesin üzerinde gezmenin verdiği yorgunluk ve duymaktan haz alınan kas ağrıları vardı.

Böylece projenin yarısını geçmiş, 3. günüde bitirmiş olduk.

15 Kasım 2018 Perşembe

Projenin 4. günü, yine öğrencilerle ilk 2 saate girdik. Sonrasında saat 10.00 gibi öğretmenler ve öğrenciler toplu olarak bir toplantı yapıldı. Alman dostumuz Andreas  İngilizce olarak Padlet adlı özel bir internet sitesi tanıttı. İlk günlerde yapılan sunumlara diğer ülkelerin yaptığı yorumları bu siteye yükleyecektik. Sabah boyunca öğrenciler ve öğretmenleri beraber çalışarak yapılan tüm sunumlara yaptıkları yorumları internet sitesine geçirdiler.

Öğle yemeği molasından sonra, yaklaşık 03.00'da Cinque Terre'ye doğru kıyı hattı boyunca trenle gittik. Trenin dağların içinden açıklıktaki raylara her çıkışında çarşaf gibi denizin üstünden yansıyan yumuşak güneş ışığı trendeki herkesi kendine kitliyordu. Montorosso al Mare'deki ilk durağımızda, gelirken kesik kesik görmemize rağmen bizi kendine aşık etmeyi başaran denizin görünümü çok daha daha da etkileyiciydi. Bu güzel yerde geçirdiğimiz yaklaşık 1 saatten sonra Cinque Terre'nin ikinci bir yeri olan Vernazza köyüne gittik trenle. Burada daracık sokaklarda dolaştık, dondurmalarımızı yedik, kayalarda koşturduk ve günün sonunda yine hepimizin yüzü güler şekilde evlerimize geri döndük.

16 Kasım 2018 Cuma

Bugün projenin son günü ve herkesin yüzünde aynı ifade, herkes geçirdiği mükemmel haftanın mutluluğunu ve bugünün bu projenin son günü olduğunu bilerek yarı mutlu ama içten içe buruk bir halde.

Gün yine her zamanki gibi başladı, sabahtan okula gittik ve ilk saate eşlik ettik. Sonrasında Erasmus+ web sitesi üzerine bir toplantı yapıldı ve talimatlar verildi.

Öğle yemeğinden sonra, otobüs ile komşu bir La Spezia kasabası olan Portovenere'ye gittik.

Orada denizin, kalenin, rüzgarın ve güneşinin batımının tadını çıkardık. O gün sanki gökyüzü de herkesin burukluğunu yaşıyordu, sürekli melankolik bir hava vardı gökte.

Portovenere dönüşü sonrasında herkes ev sahiplerine geri döndü ve son parti için hazırlandılar.

Saat 19.00'da projenin son etkinliği olan veda partisi başladı ve yaklaşık saat 22.00 a kadar sürdü.

Bu partiyle de beraber 5 günlük müthiş La Spezia deneyimimiz sona ermişti, veda partisinin sonunda tüm öğrenciler gün boyu içlerinde tuttukları burukluğu dışarı vurdu ve bir süre duygusal anlar yaşandı, hatta birkaç mutluluk gözyaşından bile söz edebiliriz.

Hürriyet Mah., 274. Sok., No:13, Gaziosmanpaşa, İstanbul, Türkiye
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started